دوست داشتنی های من







اسفند 1394
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29            




جستجو




محتواها


 << < اسفند 1394 > >>
ش ی د س چ پ ج
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29            



موتور جستجوی امین


جستجو


هدیه ...

هدیه

موضوعات: حدیث, دوس داشتنی, سبک زندگی  لینک ثابت
[پنجشنبه 1394-12-27] [ 12:31:00 ب.ظ ]

روز آخر کاری ...

امروز روز آخری هس که از سال 94 میام سر کار

خیلی کسل کننده مدرسه خلوته و گه گداری کسی میاد و میره

اما یه اتفاق خوب افتاد یکی از طلاب با یه گلدون کوچولو خوشگل اومد

و من اولین عیدی سال جدید قبل سال جدید گرفتم

عیدی

اسمش نمیدونم یعنی یادم رفت ازشون بپرسم


در کل هدیه دادن کاری که بهش توصیه شدیم  و احادیث از معصومین  علیهم السلام در این رابطه داریم.

و اومدن سال نو میتونه بهانه خوبی برای رفتار پسندیده باشه تا محبت بینمون بیشتر بشه و کدورت ها از بین بره

هدیه

موضوعات: حدیث, دوس داشتنی, سبک زندگی  لینک ثابت
 [ 11:50:00 ق.ظ ]

شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها ...

 

فاطمه الزهرا سلام الله علیها

سلام

شهادت بانوی دو عالم خانم فاطمه زهراء سلام الله علیها رو خدمت همه عزیزان تسلیت عرض می کنم.

 

داشتم دنبال مطلب و عکس برای شهادت حضرت زهراء سلام الله علیها می گشتم با این عنوان برخورد کردم:

 

«فیش‌های حضرت زهرا(سلام الله علیها) - khamenei.ir»

 

یکی از کار های جالب سایت  khamenei.ir هستش جای تقدیر و تشکر داره

برای من که خیلی مفید بود، چند باری هم از فیش های موضوعی این سایت در موضوعات مختلف استفاده کردم.

 

اولین فیش در مورد حضرت زهراء سلام الله علیها برام جالب و دلنشین بود

 

تجلیل پیغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) از فاطمه زهرا ( سلام الله علیها)

 

یک بحث هم مربوط به فاطمه‌ی زهرا (سلام الله علیها) است. من حقیقتاً، نه به عنوان تعارف، نه به عنوان یک حرفِ هزاران بار تکرار شده، واقعاً قاصرم؛ زبان قاصر است، دل قاصر است، ذهن قاصر است که بخواهد از این مقام بلند تعریف و تجلیل کند؛ این موجود انسانی، این دختر جوان، این‌همه فضیلت، این‌همه درخشندگی، این‌همه کبریا و عظمت؛ که کسی مثل پیغمبر وقتی فاطمه‌ی زهرا بر او وارد میشد، «قام الیها»؛(۱) نه فقط بلند میشد، بلکه بلند میشد و به سمت او میرفت. یک وقت یکی وارد اتاق میشود، شما به احترامش بلند میشوید؛ یک وقت کسی وارد اتاق میشود، شما با اشتیاق به طرفش میروید. اینها مگر شوخی است؟ این بحثِ پدر - فرزندی نیست. پیغمبر خدا اینجور از فاطمه‌ی زهرا تجلیل میکند؛ رضای او را رضای خود، رضای خود را رضای خدا؛ سخط او را سخط خود، سخط خود را سخط خدا اعلام میکند؛ اینها مقامات فاطمه‌ی زهرا است. آن زندگی با امیرالمؤمنین، آن تربیت آن فرزندان. خب، مگر میشود درباره‌ی این بزرگوار، امثال ما حرف بزنیم؟

۱۳۹۱/۰۲/۲۳بیانات در دیدار جمعی از مداحان سراسر کشور
_______________________
۱ . سنن ابی داود، ابوداوود، ج ۲، ص ۵۲۲ ؛ سنن ترمذی، ترمذی، ج ۵، ص ۳۶۱ ؛ الادب المفرد ، بخاری، ص ۲۰۲ ؛ الصحیح ابن حبان ، ابن حبان، ج ۱۵، ص ۴۰۳.

ما رایت أحدا كان أشبه سمتا و هدیا و دلا، (و قال الحسن: حدیثا و كلاما، و لم یذكر الحسن السمت و الهدی و الدل) برسول الله صلی الله علیه و سلم من فاطمه كرم الله وجهها: كانت اذا دخلت علیه قام الیها فأخذ بیدها و قبلها و أجلسها فی مجلسه، و كان إذ دخل علیها قامت إلیه فأخذت بیده فقبلته و أجلسته فی مجلسها.
ترجمه:
عایشه نقل كرده است: من كسی را شبیه‌تر از فاطمه (س) در هیأت و وقار و سیرت به رسول خدا (ص) نديدم (و حسن بن علی گفت در گفتار و كلام و حسن بن علی هیات و وقار و سیرت را ذكر نكرده است) و چون بر پيامبر وارد می شد بلند میشد و به سمت او میرفت و دست او را میگرفت و ميبوسيد و بر جاى خودش می‌نشانيد، و چون پیامبر بر او وارد میشد از جای خود بلند میشد و به سمت او میرفت و دست او را می‌گرفت و می بوسيد و بر جاى خودش می‌نشانيد.

 

 

موضوعات: حدیث, دوس داشتنی, سبک زندگی, بیانات مقام معظم رهبری  لینک ثابت
[شنبه 1394-12-22] [ 02:47:00 ب.ظ ]

روز پر استرس ...

 

دیروز روز پر استرسی بود

موقع برگشتن به خونه گوشی موبایلم گم شد خیلی ترسیدم وقتی متوجه شدم زود برگشتم مدرسه به شماره ام تماس گرفتم گوشیم خاموش بود ترسیدم با پلیس 110 تماس گرفتم گفتن باید یرم کلانتری و درخواست بدم و نامه ای بگیرم و ببرم دادگاه یک حکم از اونجا بگیرم و ببرم نیروی انتظامی تا ردیابی بشه

و همچنین سیم کارتم بسوزونم

منم سیم کارتم سوزوندم و درخواست دادم و همراه نامه جعبه گوشی موبایلم هم دادم

ولی از نگرانی استرس داشتم می مردم.

معمولا عکس رو گوشی نمیذارم یعنی اگه عکس بگیرم یا حذف می کنم یا منتقل می کنم اما تعدادی عکس توی گوشی داشتم و وجود این عکس ها نگرانیم چند برابر کرده بود

اما خدا رو شکر شب کسی که گوشی رو پیدتا کرده بو.د تماس گرفت و گوشیم پس دادن.

اما امروز داشتم فکر می کردم رفتار اصولی و درست موقع استفاده از گوشی و موقعی که گم میشه یا به سرقت میره چیه؟



قبل از استفاده از تلفن همراه موارد امنیتی زیر را رعایت کنید:


1. فعال کردن گذرواژه برای تلفن همراه

2. تصاویر محرمانه و شخصی خود را داخل گوشی ذخیره نکنید

3. بلوتوث را بعد از جابجایی اطلاعات بلافاصله خاموش کنید

4. تلفن همراه خود را برای یک لحظه هم بدست افراد ناشناس ندهید


اقداماتی که باید پس از سرقت یا گم شدن گوشی باید انجام شود:

                         

1. نخست به محض این که متوجه فقدان موبایل تان گشتید، سریعا با شماره خود تماس بگیرید؛ چرا که ممکن است خوش شانس باشید، کسی آن را پیدا کرده باشد و پاسخ دهد.

2. اما قدم بعدی پس از به سرقت رفتن تلفن همراه این است که سریعا مراتب را به اپراتور مربوطه اعلام و سیم‌کارت خود را بسوزانید تا حداقل مسئولیت حقوقی در قبال احتمال ارتکاب به اعمال مجرمانه گریبان‌گیرتان نشود؛ البته می توان با یک طرفه کردن سیم کارت نیز جلوی سوء استفاده از آن را گرفت.

3. سپس جهت ردیابی گوشی می بایست با در دست داشتن مدارک شناسایی از جمله کارت ملی (یا شناسنامه) و هم چنین جعبه گوشی به نزدیک‌ترین کلانتری مراجعه کرده و تقاضای خود را ارائه دهید؛ در این حالت کلانتری یا دادسرا با صدور نامه ای به تمامی اپراتورها، درخواست ردیابی گوشی با شماره سریال مربوطه را می‌دهند تا سارق یا فردی که گوشی را پیدا کرده است به محض روشن کردن سیم‌کارت خود بر روی گوشی مسروقه، در شبکه‌ اپراتورها رویت شود (روال زمانی این کار به مدت ۴۰ روز است).


مشترکان سیم‌کارت همراه اول :


در هنگام سرقت گوشی‌های تلفن همراه نیزعموما مخابرات با اعلام مشترک از طریق شماره سریال ۱۵ رقمی که در گوشی‌ و بر روی جعبه آن‌ قرار دارد، اقدام به پیگیری و ردیابی تلفن همراه مسروقه می‌کند.

با این وجود چنانچه از مشترکان سیم‌کارت همراه اول هستید، می‌توانید از روش دیگری که این اپراتور در اختیار شما قرار می‌دهد به ردیابی گوشی بپردازید. به این صورت که از طریق خطوط دائمی همراه اول، به یکی از طرق ذیل سرویس ردیابی گوشی را فعال نمایند:

سرویس ردیابی گوشی همراه اول

از طریق شماره گیری کد # سریال گوشی*۲۱۴۱*۱۱۱*
ارسال کد ۲۱۴۱ به شماره ۱۱۱ ( سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول)

پیشنهاد می کنیم پس از خرید تلفن همراه جدید شماره سریال آن را در مکانی مطمئن یادداشت نمایید تا درصورت لزوم بتوانید به کمک آن احتمال یافتن تلفن همراه مسروقه خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید و برای این کار می توانید با شماره گیری کد *#۰۶#از شماره سریال تلفن همراه خود اطلاع یابید.


مشترکان سیم‌کارت ایرانسل :


مشترکان اپراتور مخابراتی (ایرانسل) هم با سرویس موقعیت یابی (lbs)، برخلاف سرویس های رایج که با استفاده از ماهواره موقعیت را تعیین می نمایند، از دکل های تلفن همراه برای ردیابی موقعیت استفاده می کند و به این ترتیب امکان تععین موقعیت هر وسیله ای تنها با یک سیم کارت ایرانسل مهیا می گردد؛ شایان ذکر است از آن جایی که این سرویس تنها بر اساس شبکه تلفن همراه ایرانسل فعالیت می کند، امکان استفاده از آن در خارج از پوشش این شبکه وجود ندارد.

از طرفی کاربران این اپراتور می‌تواند از یک خط ایرانسل با شماره ۷۰۰ و یا از سایر خطوط با ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ تماس گرفته و پس از احراز هویت توسط اپراتور، خط را به صورت موقت قطع نمایند؛ هم چنین می توان با مراجعه به وب سایت ایرانسل اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب نمایید.


ردیابی از طریق سیستم عامل ها :


علاوه بر روش های قانونی که در بالا به آن ها اشاره گردید سیستم های عامل تلفن های هوشمند اندرویدی، iOS و ویندوزفونی نیز قابل ردیابی، پاکسازی و قفل شدن از راه دور هستند که به صورت مختصر در ادامه اشاره ای به این روش ها خواهیم داشت.

سیستم عامل اندروید:

ردیابی گوشی سیستم عامل اندروید


بدون شک سیستم‌عامل اندروید از امکانات و ویژگی‌های زیادی برخوردار است که گاهی این ویژگی‌ها از دید برخی از ما مخفی می‌ماند؛ ویژگی‌هایی که می‌توانند باعث انجام کارهای شما به شکل حرفه‌ای تر و سریع‌تری شود. یکی از این قابلیت ها Android Device Manager نام داشته و در حال حاضر تمامی ابزارهای اندرویدی به این قابلیت دسترسی دارند؛ به واقع در سیستم عامل اندروید به لطف قابلیت Android Device Manager (یا ADM)، کاربران قادر خواهند بود تا گوشی خود را ردیابی و قفل کنند، زنگ آن را به صدا در‌آورند و یا تمام اطلاعات آن را پاک کنند.

ردیابی گوشی سیستم عامل اندروید


جهت اطلاع شما عزیزان به‌طور پیش فرض در ADM شما تنها قادر به مکان‌یابی و به صدا در آوردن زنگ گوشی هستید اما اگر قصد دارید از تمام ویژگی‌های این بخش استفاده کنید بایستی پس از خرید تلفن همراه جدید، به منوی تنظیمات اصلی رفته سپس به بخش Security مراجعه نمایید؛ در این بخش گزینه Device Administrators را پیدا و انتخاب کنید تا ببینید چه اپلیکیشن‌هایی دسترسی ادمین را در گوشی یا تبلت شما در اختیار دارند و سپس با زدن تیک کنار گزینه ADM می‌توانید قابلیت قفل و پاک کردن اطلاعات گوشی را نیز به دو امکان قبلی اضافه کنید.

هم چنین شما می‌توانید با استفاده از چند روش کاربردی از راه دور به ADM دسترسی پیدا کنید؛ از این رو می‌توانید با مراجعه به صفحه اختصاصی این قابلیت در سایت گوگل و ورود به حساب کاربری خود، نقشه‌ای که در آن مکان فعلی گوشی شما مشخص شده را مشاهده کرده و دستور قفل یا پاک کردن تمام اطلاعات را صادر کنید.

به بیان ساده تر Android Device Manager ترکیبی از یک ابزار موبایلی و سرویس‌های آنلاین می باشد که به کاربران اندروید کمک می‌کند محل استقرار گوشی سرقت شده خود را یافته و امنیت کامل روی آن را برقرار سازند تا دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در آن غیرممکن شود؛ در حقیقت چنانچه گوشی مسروقه یا مفقود شده در محلی نزدیک به شما باشد، ابزار ADM این امکان را فراهم می‌کند تا از موقعیت آن مطلع شوید و در کوتاه‌ترین زمان به گوشی خود دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این اگر هم خیلی نگران محتوای داخل دستگاه خود هستید و می خواهید خیال خود را ازهر گونه سوء استفاده احتمالی راحت کنید، تنها کافیست گزینه Erase را انتخاب نمایید.


سیستم عامل iOS:


ردیابی گوشی سیستم عامل ios



ردیابی گوشی سیستم عامل ios


ممکن است برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که دستگاه های ساخت شرکت اپل از جمله آیفون را گم کرده باشید، اما نگران نباشید چرا که دستگاه های مجهز به سیستم عامل iOS دارای قابلیت های مختلفی هستند که یکی از این قابلیت ها به بخش امنیتی مربوط می شود. در این سیستم عامل به لطف ویژگی Find My iPhone کاربر قادر به ردیابی، مدیریت و ایمن‌سازی آیپد یا آیفون خود می باشد تا در صورت گم کردن دستگاه بتواند محل آن را شناسایی کند؛ البته فراموش نکنید که برای این کار لازم است حتما این قابلیت فعال باشد و عملا اگر این اتفاق صورت پذیرد، هیچ وقت دستگاه خود را از دست نمی دهید.


ردیابی گوشی سیستم عامل ios


برای راه اندازی این امکان نیز بایستی شناسه کاربری اپل (یا همان Apple ID) را روی دستگاه داشته و تنظیمات (iCloud) را هم فعال کرده باشید. سپس جهت فعال سازی این ویژگی شما باید به قسمت Settings رفته و وارد iCloud شوید؛ اگر آیفون دارید گزینه Find My iPhone و اگر آیپد دارید، گزینه Find My iPad را در دستگاه خود روشن کنید. هم چنین برای استفاده از این قابلیت می بایست Location Services را نیز فعال کنید و جهت انجام این کار از قسمت Settings به قسمت Privacy بروید و سپس Location Services را On نمایید.

پس از انجام این کار می توانید با رفتن به سایتwww.iCloud.com لیستی از دستگاه های متصل شده به اکانت خود را مشاهده کنید؛ البته گفتنی است کهiCloud بر روی وب، به جای استفاده از نقشه اپل از نقشه گوگل کمک می گیرد چرا که هیچ نسخه ای از نقشه های اپل مبتنی بر وب وجود ندارد.

حال اگر بر روی نقطه ای که بر روی نقشه برای دستگاه شما مشخص شده است کلیک کنید، می توانید این دستورات را اجرا نمایید: Play Sound (پخش صدا)، حالت Lost Mode (شما قادرید برای جلوگیری از استفاده سارق از دستگاه‌تان، مجموعه ای از رمزهای جدید را برای دستگاه انتخاب کنید) و Erase (قادر خواهید بود تا از راه دور، دستگاه‌تان را پاک کرده و اطلاعات شخصی و کاری حساس خود را از بین ببرید).


سیستم عامل ویندوزفون:


برای ردیابی گوشی مسروقه در سیستم عامل ویندوزفون نیز نخست می‌بایست کاربـر در سایت www.windowsphone.com یک حساب کاربری برای اسمارت فون خود داشته باشد؛ در این صورت پس از این که گوشی شما به سرقت رفت و یا آن را گم کردید، می توانید با وارد شدن به اشتراک خود گزینه Find My Phone را انتخاب کنید و سپس در صفحه جدید با زدن کلید Refresh آخرین موقعیت گوشی خود را مشاهده نمایید.

 

موضوعات: سبک زندگی  لینک ثابت
[پنجشنبه 1394-12-20] [ 11:29:00 ق.ظ ]

سلام مجدد ...

بعد حدود یک سال و خرده ای دوباره تونستم وارد وبلاگم بشم

خیلی ذوق دارم مثل آدم ی که بعد مدت ها دوری به خونه اش برگشته یا آدمی که گم شده اش رو پیدا کرده

 

گاهی انسان کاری می کنه و فکر می کنه کار درستیه ولی بعد از انجام تازه دردسرهاش شروع میشه 

کاش میشد آدم قبل از انجام کار عواقبش ببینه

ولی نه همچین اتفاقی می افتد زندگی هیجان نداشت انتخاب هم بی معنی می شد 

فکر کردن

واقعا زندگی به هیجان نیازی داره؟

 

 

فک کنم این به روحیه افراد ربط داشته باشه

 

 

خلاصه اینکه من دوباره برگشتم

موضوعات: دوس داشتنی  لینک ثابت
[دوشنبه 1394-12-17] [ 02:57:00 ب.ظ ]